fbpx

מה זה שיווק דיגיטלי

מומלצים

שיווק דיגיטלי הוא אחד מענפי הפרסום הצומחים ביותר בשנים האחרונות, זאת לעומת אמצעי פרסום אחרים כמו טלוויזיה, רדיו ועיתונות.

בשנת 2020 לראשונה בהיסטוריה, עבר בישראל הדיגיטל את הטלוויזיה מבחינת גודל תקציב הפרסום השנתי. זה ציון דרך משמעותי שכן הטלוויזיה נחשבה מאז ומתמיד לפלטפורמה המובילה לפרסום, במיוחד עבור מותגים גדולים אשר מצוי בידיהם תקציב משמעותי שברובו מנוצל לפרסומות ארוכות ומושקעות בטלוויזיה.

מה זה שיווק דיגיטלי

שיווק דיגיטלי זה למעשה קידום של מוצרים ושירותים באמצעות פלטפורמות דיגיטליות המאפשרות פרסום אורגני וממומן. יש מספר רב של פלטפורמות ואמצעים דיגיטליים לפרסום אך בחלוקה גסה ניתן לסווג את עולם הדיגיטל לשתי פלטפורמות עיקריות:

שיווק דיגיטלי במנועי חיפוש

שיווק דיגיטלי במנועי חיפוש הוא קידום של אתרים ותוצאות חיפוש אל ראש התוצאות במגוון ביטויים שרלוונטיים לעולם התוכן של אותו אתר. לדוגמא: אם יש לנו פיצריה בנתניה אנחנו נרצה שכל חיפוש רלוונטי באיזור נתניה הכולל את הביטויים פיצה למשלוח, פיצה עד הבית, הזמנת פיצה וכדומה, יעלה את האתר שלנו קודם כל.

ניתן לקדם אתרים בתוצאות החיפוש באמצעות קידום ממומן הנעשה דרך מערכת המודעות של גוגל אדס, או באמצעות קידום אורגני הנעשה דרך אופטימיזציה ושיפור האתר במגוון פרמטרים לפי הדרישות של גוגל.

שיווק דיגיטלי ברשתות חברתיות

שיווק דיגיטלי ברשתות חברתיות הוא למעשה ייצוג העסק או המוצר דרך רשתות חברתיות כמו פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק ועוד.

בעוד שבעולם מנועי החיפוש הגולש הוא זה שיוזם את האינטרקציה עם בעל העסק והוא זה שמביע עניין במוצר שלו, בעולם הרשתות החברתיות הסיפור שונה לחלוטין.

כשאני עושים שיווק ברשתות חברתיות אנו צריכים לעורר את הצורך של הגולש לגבי המוצר או השירות שלנו. הרי הגולש הגיע לרשת החברתית כדי לצפות בתכנים שמעניינים אותו, לראות מה החברים והמשפחה שלו עושים וכדומה. הוא לא באמת רוצה לראות מודעות ממומנות שלנו והוא לא באמת הגיע לאותה רשת חברתית בשביל זה.

כדי שנגרום לו להתעניין במוצר שלנו ובאמת ללחוץ על המודעה, אנו צריכים לייצר מודעות איכותיות, הנעה חזקה לפעולה וכנראה הכי חשוב, אנחנו צריכים להגיע לקהל יעד מדויק שבאמת עשוי להתעניין במוצר או בשירות שלנו.

גם ברשתות חברתיות ניתן לעשות שיווק דיגיטלי באמצעות פרסום ממומן המתבצע דרך מנהל המודעות של פייסבוק לדוגמא ומן הצד השני ניתן לעשות פרסום אורגני על ידי העלאת תכנים באופן חינמי אל עמוד האינסטגרם או הטיקטוק שלנו וגם בצורה הזו ניתן להגיע לכמות חשיפות גדולה.

שיווק דיגיטלי בעידן החדש

כיום לא מספיק לעשות שיווק דיגיטלי לעסק באמצעים הרגילים כמו יצירת מודעות, יצירת מבצעים ושאר פעולות שגרתיות.

כיום כדי לשווק עסקים ומוצרים בהצלחה צריך לייצר קראייטיב מושך, לבנות קהילה של מעריצים ואוהדים של המותג, והכי חשוב, לייצר ערך באופן מתמיד שמעניק השראה ומעודד את הלקוחות הפוטנציאליים שלנו לעקוב אחרינו ולקבל מאיתנו עדכונים באופן שוטף.

שתפו: